De ce Retailbook?

Cumparatorii se plictisesc mai repede decat consumatorii. Asta am invatat dupa 10 ani de retail. Ce ne face sa cumparam? Cum devine un comerciant mai interesant decat ceilalti? sunt intrebari la care ne putem raspunde daca suntem aproape de business si cu simtul realitatii.

marți, 5 iunie 2012

Cum l-am cunoscut pe Kotler

Recunosc cu sinceritate ca am invatat mai mult marketing de la bunicii mei decat de la maestrul Kotler. Spun asta pentru ca sunt un om de marketing mai apropiat de munca cu mana , cu pixul in mana sau in fata tastaturii, decat rasfoind caramida lui Kotler. Pentru ca asa l-am cunoscut eu pe maestrul Kotler. Citind caramida lui, cartea numita biblia Marketing-ului pe care dormeau cu capul cei care faceau ASE. Eu eram la filologie si de caramida asta am dat cand a trebuit sa ma duc la un interviu pentru un post in domeniul marketing-ului. Aveam 22 de ani si cartea asta mi-a umplut cu revelatii 3 zile.
3 zile am citit de dimineata pana seara, luand notite si dandu-mi cate o palma peste frunte "Aaa...deci asa se spune"...In a 4-a zi eram la interviu, unde se dadea un test din Kotler, ca la scoala, unde am scris 14 pagini in 90 de minute si am avut degetele amortite toata ziua. Dupa vreo 3 saptamani am fost sunata ca sunt chemata la acel job, insa intre timp gasisem ceva mai bun, poate cu ajutorul indirect al domnului Kotler.
Lectia pe care eu am primit-o citind Kotler a fost ca trebuie sa ai coerenta in tot ce faci si sa accepti de la inceput ca tu esti cel care da directia, cel care incepe acel ceva, un business, un brand, orice etc. Si cam asta am invatat si de la bunicii pe linie materna, insa chiar mai multe si cu exemple zilnice.
Mult timp motto-ul meu profesional,si nu numai, era " "Anticiper, anticiper, anticiper". Motto pus in franceza pentru ca asa l-am asimilat.Asta insemna nu neaparat sa fii un fel de Nostradamus si sa ghicesti ce se va intampla maine, ci sa ai capacitatea de a aduna fapte si lucruri care sa te ajute sa iti proiectezi ceva pe un termen cat mai lung ( si mai ales pentru ora urmatoare, pentru secunda urmatoare)...sau atat cat vrei tu ca sa te simti in siguranta. Pentru mine cei 4 P ai lui Kotler inseamna fiecare o axa de anticipare in marketing si pe linia asta am lucrat mereu.

Si a venit anul acesta domnul Kotler in Romania din nou pentru a sustine un training conferinta de zile mari, la Ateneul Roman.
Nu mi-am permis sa investesc 600 de euro sa merg sa il aud live, asta era taxa de participare pe care o apreciez un pic cam mare, insa am urmarit cat am putut ce au scris cei care au facut live blogging de acolo:
- http://www.nwradu.ro/2012/06/live-blogging-marketing-3-0-philip-kotler/
- http://www.dorupanaitescu.ro/de-vorba-cu-philip-kotler-interviu-exclusiv.html

De asemenea organizatorii au postat pe pagina lor de Facebook Marketing 3.0  destul de multe lucruri utile incat sa iti poti face mai mult decat o idee despre eveniment.

Asadar nu l-am cunoscut pe Kotler niciodata pana acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu