De ce Retailbook?

Cumparatorii se plictisesc mai repede decat consumatorii. Asta am invatat dupa 10 ani de retail. Ce ne face sa cumparam? Cum devine un comerciant mai interesant decat ceilalti? sunt intrebari la care ne putem raspunde daca suntem aproape de business si cu simtul realitatii.

joi, 14 iunie 2012

Marketing 360 - conferinta despre marketing by Evensys



Prima zi dedicata conferintei Marketing 360 s-a intamplat ieri, 13 iunie. Nu am fost prezenta la toata conferinta, am ratat si live blogging pentru ca sala de la Marriott cam ecraneaza conexiunile pe Internet..am luat insa notite, multe, vreo 4 pagini.  Articolul meu despre aceasta zi va rezuma cateva impresii si cateva surse de inspiratie. Si cateva poze surprinse cu telefonul.
Am retinut din prezentarea Anei Cruz, un profesor  cu experienta la University of Sheffield, cei mai noi 4 P ai marketingului: Paradigm, Process, Product si Position, care practic sunt cele 4 dimensiuni ale inovatiei. Prezentarea ei a fost extrem de activa si interactiva, astazi ea va sustine si un workshop in a doua zi a evenimentului.
Adrian Alexandrescu de la Interactions a exemplificat aplicatia Kit Kat pe Facebook pentru un exemplu pozitiv de marketing pe Facebook. Prin aceasta aplicatie in fiecare zi la 13:55 fanii Kit Kat sunt provocati la o pauza scurta cu o stire vesela, care vine zilnic fix la 13:55.


Stefan Kolle - Futurelab - pentru mine, prezentarile de la Futurelab si atitudinea lui Stefan sunt foarte inspirante si ma duc catre foarte multe idei.
Ieri am invatat ceva nou despre cum ar trebuie sa masor satisfactia clientilor, nu va spun inca, vreau sa pot face concret asta si apoi povestesc. Pentru mine insa a fost o idee valoroasa cu care am plecat de la conferinta si pe care abea astept sa o pun in practica. Eu va invit sa intrati pe site-ul Futurelab si veti avea multe de invatat. Stefan a spus inca o data ca profitul si loializarea vin prin customer centricity, ca trebuie sa ai simtul realitatii si sa iti consideri clienti parte adevarata, reala, activa din business-ul tau. Mi-a placut exemplul dat de la Procter & Gamble Asia parca unde la fiecare sedinta se pastra un scaun liber pentru client si la sfarsitul sedintei, orice decizie luai, trebuia sa ii poti concluziona clientului ce va insemna asta pentru el, genial. Mie imi place ce povesteste Stefan pentru ca se potriveste perfect cu propria mea viziune despre umanizare, de a fi om inainte de a fi business man si tot asa. Si normal ca vorbeste despre bani si cat de importanti sunt ei si ca poti ajunge sa ii faci daca iti pastrezi aceasta atitudine umana: sa vorbesti cu colegii, cu echipa ta, zilnic, normal, firesc, sa discuti cu clientii tai la fel de des si de natural. Si sa iti pregatesti toti angajatii sa discute cu clientii, sa nu le interzici asta si sa nu ii limitezi.




O prezentare foarte inspiranta a fost despre Metro Touch, prezentare sustinuta de agentia care se ocupa de acest proiect Metro Cash&Carry, Saatchi & Saatchi X, au fost speakeri Mona Opran si Gabriel Sora. Proiectul acesta arata inca o data ca inovatia si thinking different sunt solutii pe care le avem la indemana, care nu au cum sa duca la pierderi, nu ai cum sa risti cand dai clientului ceva placut, ceva care ii aduce niste avantaje si financiare. Metro Touch inseamna promotii personalizate, pe scurt daca tot cumperi multi Pampers, next time la cumparaturi daca folosesti acest Metro Touch poti primi o promotie speciala pentru tine la acest articol. Nu e bine??? E o premiera super care arata ce inseamna sa iti folosesti mina de aur pe care stai ca si retailer, adica baza de date despre clienti. Initiativa aceasta a avut-o si un retailer roman care a falimentat, Univers'all, si unde am avut ocazia sa fac asemenea promotii personalizate, insa nu prin aceasta interfata atat de friendly si usor de folosit.
Nu m-a convins studiul de la GfK despre Investitiile in social media si am observat ca multa lume din jurul meu avea aceeasi parere. Pe scurt din studiul GfK reiesea ca 95% din companiile din Romania au o persoana dedicata cel putin care se ocupa de partea de Social Media si ca aproximativ 15%-25% din bugetul de marketing/ comunicare se investeste in social media. Ar fi interesant, dar nu mi se pare o idee sustinuta de realitate. Este adevarat ca studiul a fost facut pe 410 companii din Romania si ca au raspuns persoanele de decizie din marketing sau PR, dar cred ca studiul nu este reprezentativ. E totusi un inceput, poate data viitoare vor aparea studii mai sustinute.
Ultima prezentare la care am fost prezenta a fost din partea Gergo Csiko de la Carnation Group care cred ca a fost pe deliciul participantilor pentru ca ne-a prezentat o jucarie.
Jucaria aceasta demonsteaza la ce nivel a ajuns digitalul in zilele noastre, astfel incat pana si un copil de 2 ani intra in aceasta experienta, deja are degetelele pregatite pentru un i-Pad, stie ce inseamna sa apesi pe un buton si sa se intample ceva pe un ecran. Prezentarea lui a fost plina de afirmatii care dau apoi nastere la multe alte idei, cred ca ce am reusit sa fotografiez e relevant:



Sper data viitoare sa fac lie-blogging pentru ca acum recunosc ca am mai pierdut din idei, insa eu am plecat de la conferinta cu recomandarile lui Stefan de la Futurelab, cu ce inseamna azi digital si sa fii creativ de la Gergo si cu faptul ca daca nu iei contact din cand in cand cu lumea celor care lucreaza in marketing, altii decat din compania in care lucrezi sau mediul in care te invarti zi de zi, pierzi multe idei si multe surse de inspiratie. Evensys vine mereu cu acest gen de evenimente, este adevarat ca nu poti sa fii prezent la toate, dar este extraordinar ca ai ce alege si poti sa iti faci un plan de inspiratie pentru tine.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu