De ce Retailbook?

Cumparatorii se plictisesc mai repede decat consumatorii. Asta am invatat dupa 10 ani de retail. Ce ne face sa cumparam? Cum devine un comerciant mai interesant decat ceilalti? sunt intrebari la care ne putem raspunde daca suntem aproape de business si cu simtul realitatii.

marți, 17 iunie 2014

Cand nu mai vreau marketing si vreau Inspiro



Inspiro este de ceva vreme pentru mine acel eveniment "altfel", dar chiar altfel, stiti chestia aia cu diferentierea in marketing...ei, exemplul perfect pentru asta este evenimentul Inspiro, facut de revista Magazinul Progresiv, dar care are alta tenta decat business. Este genul de eveniment pentru care iti iei o zi de concediu si merita. De ce concediu? Pentru ca daca te duci la un sef care trebuie sa iti aprobe "buget" de mers la eveniment si sa fie de acord ca pe foaia de pontaj sa apara ca ai fost out of office, dar in interes de serviciu, nu prea stii cum sa pui problema ca raspunsul sa fie DA. Va veni intrebare: Si ce beneficiu ne aduce acest eveniment? Eu m-am confruntat cu asta in anii trecuti si cand am expus beneficiile, mi s-a aratat "excelul". Sper ca multi dintre cei care cititi acest articol sa aveti bafta unui superior care sa isi doreasca sa va dezvoltati ca oameni, ca profesionisti cu un profil complet si sa va incurajeze sa mergeti la Inspiro.



De anul trecut, de cand am renuntat la mediul de lucru corporatist, incep sa inteleg si mai bine scopul unui asemenea eveniment si sa fructific ceea ce vad la Inspiro. La Inspiro vin sa vorbeasca oameni care fie sunt din corporatii, fie sunt corporatii care si-i doresc, in fine oameni cu o individualitate asumata si sustinuta....vin oameni care mai au si altceva de discutat decat grafice si exceluri, vin sa spuna o poveste de viata care poate sa iti dea o idee sau macar sa te trezeasca dintr-o inertie neproductiva pentru tine ca individ. Pe scena se aud fraze care nu incep cu "noi", nu foloseste nimeni acel plural stupid corporatist care ascunde de fapt un mare gol uman. Fiecare spune "Eu...." si de aici incepe povestea fiecaruia. Iar fiecare dintre ei are propriile motive pentru care business-ul lui merge si ii da dorinta de a ramane si un om cu pasiuni si cu viata normala recunoscuta...pentru ca ei nu au "viata personala" si "viata de business", sunt toate la un loc, tu ca si individ le traiesti pe toate.

Regret enorm ca nu am putut ramane la toata conferinta din acest an, insa am avut sansa sa il aud in prima parte pe domnul Jean Valvis, arhitectul de branduri, si tinand cont ca Aqua Carpatica imi este nelipsita de pe birou, din bucatarie si din frigider,  povestea lui a avut multe semnificatii pentru mine. Gluma lui serioasa despre vanzarea Dorna si apoi despre promisiunea facuta copiilor ca nu va vinde Aqua Carpatica m-a facut sa inteleg inca o data acea diferenta pe care o caut mereu la oamenii cu care am si parteneriate de business: da, suntem parteneri intr-un business si facem bani , mai si pierdem bani, dar nu uitam nici o secunda ca suntem oameni.

Mi-a placut mult ce a spus si Bogdan Putinica, intr-o maniera autentica , ca atunci cand vrei sa faci si bani muncesti nu 8-10 ore pe zi, ci muncesti si 20, dar tu stii ce planifici si ai totul in minte....daca gresesti ceva, e treaba ta si trebuie tu sa repari fara reguli stupide si compliance rules...ci un simt al realitatii dezvoltat. Bogdan este antreprenor pe domeniul IT, a inceput de la un business mic, de apartament si acum face contracte cu firme prestigioase.

Mi-a placut ca sala era neincapatoare la un moment dat si oamenii stateau pe trepte...nu mai era loc pe scaune.


Am plecat cu greu, insa cu o bucurie interioara ca Inspiro are multe de spus si ca oamenii vin la acest gen de evenimente.
Ce mi-ar fi placut sa mai vad? As fi vrut sa aud si povesti ale unor oameni care nu fac neaparat milioane de euro, poate nici zeci de mii de euro, dar care au gasit reteta unui mod de viata echilibrat care ii face sa astepte fiecare dimineata cu nerabdare.

Ce va recomand? La anul, luati-va o zi de concediu, taiati-va de pe lista bugetul unei iesiri la bere si luati-va un bilet la Inspiro. E un training de inspiratie pe care vi-l puteti oferi macar o data pe an.

Va recomand articolul Mirelei, ea a stat la toata conferinta si a punctat mult si bine lucruri care sigur va vor da de gandit. Ea nu stie ca am recomandat articolul ei :).

Pozele sunt preluate de pe pagina de Facebook a Magazinului Progresiv.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu