De ce Retailbook?

Cumparatorii se plictisesc mai repede decat consumatorii. Asta am invatat dupa 10 ani de retail. Ce ne face sa cumparam? Cum devine un comerciant mai interesant decat ceilalti? sunt intrebari la care ne putem raspunde daca suntem aproape de business si cu simtul realitatii.

joi, 1 noiembrie 2012

Trade Round Table 2012




Pe 31 octombrie a avut loc Trade Round Table editia de 2012, un eveniment pe care eu l-am asteptat pentru a vedea care mai sunt topics-urile hot ale momentului si care mai e atmosfera in zona FMCG si retail.

Evenimentul a fost organizat ca de obicei de nota 10 de echipa Progresiv, chiar am apreciat partenerii evenimenului care au fost un mix excelent de servicii si produse, am putut testa de la inghetata Haagen Dazs pana la masini Toyota.



Bun, hai sa va spun cu ce am ramas eu ca insight-uri si ce m-a inspirat din acest eveniment. Un rezumat veti gasi pe site-ul revistei Magazinul Progresiv. Eu voi puncta ce mi-a placut mie personal, ca de obicei.



Prezentarea din partea PepsiCo a fost cea care m-a marcat si mi-a confirmat ca ceea ce gandesc eu este ok sau macar este adoptat de o companie cu renume. Pepsi Co a avut o prezentare despre Social Media, prezentare cu cifre si cu poze, care s-au completat perfect. Manos Spanos este Marketing and Trade Marketing Director East Balkans , PepsiCo si pe mine m-a convins, daca mai era nevoie, ca doar folosing Social Media poto creste vanzarile in volum cu 10% de la un an la altul. Acesta a fost exemplul dat de el legat de produsul lor Krax. Ideea de baza din prezentare este ca primordial este engagement rate si nu cate like-uri ai. True!

Metro CC a venit cu o prezentare sustinuta de COSMIN TANASE, Sef Departament Mercantizare , METRO Cash & Carry Romania de unde eu am retinut ca o baza de date de clienti si studierea lor inseamna o mina de aur pentru business-ul lor. Ca si om de retail cred ca a putea lucra pe o baza de date de clienti acumulata in mai mult de 10 de ani de activitate si sa ai atatea tools-uri cum are Metro , e un vis de om de marketing. Am lucrat pe baze de date de clienti si imi aduc aminte ca fascinatia ma tinea langa calculator ore intregi, vedeam live ce cumpara, de unde, de cate ori, daca isi folosesc voucherele primite bonus si puteam sa vin cu date valoroase pentru colegii din vanzari si cumparari. Prezentarea de la Metro a prezentat un studiu de caz bazat pe shopper tracking si pe stabilirea unei heat map intr-un magazin din retea. Asta ajuta practic sa vezi in real time ce fac clientii tai in magazin, unde se duc mai des, care sunt zonele hot si reci din magazin si cum sa le valorifici.

Sunt consumator fidel de produse Albalact si am fost placut surprinsa de prezentarea Irinei Mandoiu, Director comercial la Albalact. Am inteles ca omul sfinteste locul si am vazut ce inseamna sa poti sa ridici niste branduri de "Alimentara" la grad de marci de succes cum este azi Raraul sau cum au devenit produsele de marca Albalact. Nu este greu sa te bati cu branduri internationale atunci cand vii cu inovatie si aici am aplaudat cu sinceritate prezentarea Albalact. Nu cred ca a fost an in care aceasta companie sa nu vina cu ceva nou. Am doua vacute Fulga in casa , am cumparat acele pachete cu jucaria pentru ca era ceva dragut, nou, nimeni din bransa nu oferea asemenea cadou si atat de dragut. Fulga de plus seamana perfect cu Fulga de la TV. Stiu ca au avut si probleme si comentarii rautacioase cu "vaca mai mare decat tine", dar sa fim seriosi, noua ne plac vacile. Albalact a avut cresteri de vanzari dupa revigorarea marcii Raraul atat de mari, incat au fost nevoiti sa reconstruiasca fabrica, mai mare si mai pregatita cererii, ideea cu branza de vaci in pachet sigilat este foarte binevenita si cred ca era de asteptat ca se vor diferentia atat de bine si atat de fructuos pentru business-ul lor. Si Fruzu cred ca a fost pana acum cea mai buna idee a lor si din punctul meu de vedere cel mai inovativ produs la capitolul lactate - iaurturi. Nu cred ca cineva se putea gandi ca a manca un iaurt poate fi funny, emotional si cu conotatii. Ei, deja Albalact a creat un sens nou pentru iaurt - "iaurtul se intoarce". Ca si consumator am renuntat o perioada la acest produs pentru ca este  atat de placut de baietelul meu incat daca avem Fruzu in casa, el altceva nu mai doreste sa manance, insa mai mancam pe ascuns cate un Fruzu.

Mi-am notat din prezentarea lui Arnaud Dussaix de la Carrefour ca ei au o cota de private label de 12% in prima jumatate a anului 2012, asta inseamna peste 11% media pietei si de asemenea ca se considera in continuare ca hypermarketul este cel mai iubit format de comert de catre romani. Cu 360Insights ei au facut un studiu unde se pare ca hypermarketurile Carrefour sunt cele mai iubite, era parca pe locul 2 Kaufland , apoi Auchan si apoi real,-. Din alt studiu realizat de ei se pare ca intr-un hypermarket un client lasa 197 de lei per trip, studiu realizat reprezentativ national. Cred ca este o cifra cat de cat ok, cu toate acestea cred ca este oarecum afectata de media de cos din hypermarketurile din Bucuresti si nu o vad foarte reprezentativa la nivel national, nu stiu cum a fost facuta esantionarea, daca este reprezentativa pentru clientul de hypermarket din Romania. 

Poze de la eveniment puteti vedea pe pagina de Facebook a revistei Magazinul Progresiv.

Ne vedem la TRT 2013.



Un comentariu: