De ce Retailbook?

Cumparatorii se plictisesc mai repede decat consumatorii. Asta am invatat dupa 10 ani de retail. Ce ne face sa cumparam? Cum devine un comerciant mai interesant decat ceilalti? sunt intrebari la care ne putem raspunde daca suntem aproape de business si cu simtul realitatii.

sâmbătă, 18 august 2012

Back to school sau back to fight!





Copiii inca alearga prin parcuri si stau dimineata la desene animate, dar toti comerciantii se agita inca de la inceputul lunii august cu implementarea Back to school.
M-am uitat pe site-ul Carrefour Franta si mi-a placut abordarea lor zen, adica sa iti faca viata mai usoara chiar daca incepe scoala. Ei iti garanteaza ca pe 300 de articole au cele mai bune preturi si o sa vedeti ca imediat ce intrati pe www.carrefour.fr apare un pop-up cu comparatii de pret pe fata cu Leclerc si Intermarche. Deci lupta e pe fata.


Dar ideea de reinceperea scolii intr-un mod zen mi se pare foarte buna. Pana la urma familia care are un membru direct implicat cu reintoarcerea la scoala, va trebui sa cheltuie un buget important numai pe rechizite, haine noi, carti, mobilier etc... si atunci cumparatorul aflat in aceasta circumstanta e stresat, pozitiv sau negativ, dar e agitat. Si uite cum vine un comerciant sa ii propuna sa fie zen, nu e bine?

Se da si o sugestie de lista, cu ce ar trebui sa te gandesti sa ii iei copilului...ca uneori se intampla sa si uiti.

Toata campania este vizibila si pe online, Facebook, tv...si catalog....adica tot tacamul.

Pe site-ul Leclerc mi se pare ceva mai liniste. Imi place ce zic ei undeva "la culture est un droit", adica "cultura este un drept", asta cand dai click pe rubrica de Culture...



Chiar ieri am fost si in cel mai reprezentativ Carrefour din Romania , Orhideea, si am vazut doar cum se pregatea implementarea de Back to school. Nimic nou, aceleasi cutii cu caiete, rafturi intregi de pixuri agatate....nimic zen. Nici la ceilalti comercianti nu pot spune ca am simtit ceva zen sau nimic nu mi-a indus aceasta idee de zen. Ma intreb cum se simt cumparatorii care deja se pregatesc sufleste si financiar sa atace cumparaturile pentru tinerii membri ai gospodariei ce se vor intoarce in mediile care se presupune ca le vor aduce un maximum de educatie si educare culturala, morala, de viata etc. Eu personal am ramas putin blocata in fata rafturilor de manuale....sunt atatea versiuni si atatea culori incat nu imi pot da seama care ar fi cel mai indicat. Ce sa mai spun de ghiozdanele superbe pe care si un adult si le-ar dori si care au preturi si peste 100 de lei , suma care astazi inclusiv in gospodariile ce isi declara venitul ca fiind mediu, acopera doar nevoile alimentare pe 2-3 zile pentru o familie cu 3-4 membri.

Comerciantii se pregatesc acum de o noua "batalie", isi pregatesc campul de lupta cu sortimente din ce in ce mai mari de rechizite si articole scolare, insa in Romania nu observ pe nimeni care sa se fi gandit cum sa ii dea cumparatorului un moment zen. Iar daca citim in stirile economico-politico-sociale ar trebui sa intelegem ca cei care isi trimit peste cateva zile copiii la scoala, chiar au nevoie de un moment zen.



2 comentarii:

  1. Asta cu zen-ul e chiar buna. Dar sa-mi spui tu cum poti fi zen cand trebuie sa iei o lista ce ocupa un format A4 si pe fata, si pe verso. Sincer, nici nu ma m-ai intereseaza asa mult pretul (tot mare o sa fie totalul), ci ma uit la calitate: sa iau niste caiete cu foi care sa nu suga cerneala, stilou care sa reziste la multele cazaturi de pe banca, ghiozdan care sa fie incapator si sa nu rupa spatele copilului etc.
    Ne asteapta o alergatura adevarata prin magazine, fie Carrefour, Real sau oricare altul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ccalitatea ar fi un camp de lupta, nu neaparat pretul? Simteam asta din multe discutii cu cumparatori in aceasta situatie. Claudia , multumesc pentru comentariu!

    RăspundețiȘtergere