De ce Retailbook?

Cumparatorii se plictisesc mai repede decat consumatorii. Asta am invatat dupa 10 ani de retail. Ce ne face sa cumparam? Cum devine un comerciant mai interesant decat ceilalti? sunt intrebari la care ne putem raspunde daca suntem aproape de business si cu simtul realitatii.

joi, 17 noiembrie 2011

Facebook -un instrument complet de marketing

As fi redundanta si repetitiva sa fac un rezumat despre toate cifrele legate de Facebook care il transforma dintr-o retea de socializare intr-un instrument de marketing complet. Si in orice caz cifre si date am auzit si la conferinta Social Networks Conference din iulie 2011 si vom auzi pe 29 noiembrie de la Social Networks Strategy, eveniment realizat de Evensys si despre care am scris mai in detaliu aici. Voi fi acolo si impreuna cu multi bloggeri si oameni activi in online vom transmite si impartasi vesti bune. Daca Tesco, Lidl, P&G folosesc cu succes Facebook in alte tari, de ce nu ar merge si la noi? Cu succes, adica isi aduc clienti si bani din marketing facut pe Facebook. Isi umanizeaza relatia cu clientii - cumparatori sau consumatori. Daca oamenii acum socializeaza pe Facebook.... cine vrea sa fie acolo sa ii asculte si sa le si comunice ceva, nu are decat sa fie prezent acolo.


Ieri am stat cam un sfert de ora sa ma joc pe o aplicatie foarte simpatica, un concurs de cultura generala, facut de Gerovital pe Facebook. Initial am vazut ceva la televizor cu noua lor campanie, legata de valorile romanesti, nu prea m-a convins, insa ieri am vazut un Ad cu acest joc si am dat click de curiozitate. Si am stat un sfert de ora raspunzand la intrebarile despre cultura romaneasca. Si o sa intru si azi. Am vazut acum ca sunt si premii daca raspunzi bine si esti in top, insa recunosc ca nu stiu nici acum ce premii sunt exact, in orice caz produse cosmetice marca Gerovital.

 Ieri dupa un sfert de ora m-am bucurat cate chestii am aflat, pentru ca atunci cand gresesti raspunsul la o intrebare, aplicatia iti arata raspunsul corect. Habar nu aveam ca Ana Aslan are atata titluri si asa o valoare ca om de stiinta si nici ca alti oameni de cultura romani au initiat lucruri vitale pentru lumea moderna. Am aflat multe chestii despre Brancusi, Grigorescu, Moisil, Victor Babes etc. De ieri tot numai Gerovital imi suna in cap. Si am vazut ca au produse noi...abea astept sambata sau duminica de shopping in familie.

Acum cateva consideratii personale:
- Gerovital e un brand care nu mai are nevoie de nici o prezentare;
- nu cred ca exista femeie in Romania care sa nu fi folosit vreodata un produs de la Gerovital;
- ma indoiesc ca Gerovital are un buget de advertising comparabil cu Nivea, l'Oreal, Dove pe care toata ziua le vedem peste tot, de la reviste, tv, online etc. si din pacate pe acest segment de produse publicitatea reuseste sa isi faca treaba cam bine, adica aduce clienti, aduce vanzari...adica eu personal acum mi-as dori sa vad mai des publicitate despre Gerovital...dupa ce am stat pe aplicatia lor pe Facebook;
- ne place Gerovital cum suna...dar eu personal nu prea cumparam si in cercul meu de cunostinte rar auzeam de cineva sa spuna ca foloseste ceva de la Gerovital sau era ca un fel de optiune secundara, de genul "am folosit la un moment dat si crema aia de la Gerovital, dar am vazut apoi crema X si Y...si am cumparat sa vad cum sunt etc etc."
- cat o fi investit Gerovital in aceasta aplicatie pe Facebook care pe mine m-a tinut la calculator un sfert de ora si care ma trimite sambata direct la raft unde sunt produsele Gerovital? vad ca au deja 24.000 de fani pe Facebook si sunt convinsa ca aplicatia are maximum o luna...poate ma insel. Bine, pagina in sine de pe Facebook este sub numele Farmec, numele companiei, cred a fost creata de mai mult de o luna, dar am aflat de ea prin aceasta campanie a brandului Gerovital care vrea sa readuca in atentie valorile romanesti. Pagina asta de Facebook a lui Farmec e o investitie de mii sau poate chiar zeci de mii de euro....dar nu de sute de mii cat e o campanie clasica ATL , acesta e feelingul meu, si aduce clienti si mai ales fidelizeaza consumatori mult mai puternic decat printr-o campanie clasica. Campania Gerovital are si dezvoltare pe ATL...dar cea de pe Facebook il prinde mai repede pe consumator, ii da ceva concret, il pune sa actioneze si el...si mai ales NE INVATA CEVA! ne da informatie si ne da o informatie care ne face bine. Nici un alt brand de cosmetice pana acum nu mi-a adus ceva educativ pentru mine ca om in sensul sa imi dezvolte in 15 minute cunostintele de cultura generala.

Nu cunosc pe nimeni de la Farmec din echipa de marketing si nici din alt departament, nici nu prea sunt consumator de produse de la ei, chiar le consideram cam prea old fashion, dar aceasta aplicatie m-a facut sa vad deja produsele Gerovital din alta lumina...si sa am deja o cumparatura planificata de cosmetice Gerovital.
Ca om de marketing am primit si o lectie extraordinara si anume ca Facebook-ul nu mai e o joaca, ci o sursa de clienti, de vanzari, un instrument de fidelizare. Pe Facebook un brand se umanizeaza si poate vorbi direct cu un consumator sau cu un cumparator, ii zice pe nume, il saluta, il invita la un joc, ii raspunde la reclamatii daca sunt, poate se mai ciondanesc ei cand nu merge o aplicatie sau lipseste brandul din magazine...dar exista comunicare neintrerupta si umana, fireasca, fara formalisme.

4 comentarii:

  1. Draga mea,

    Felicitari pt blog, mie una imi plac produsele gerovital si le folosesc de f mult timp. De abia astept sa ti aud parerile dupa ce le cumperi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru comentariu si pentru ca imi citesti blogul.
    Parerile ca si consumator o sa le pun la capitolul dedicat, daca intri pe www.anamariatatucu.com o sa vezi in curand si parerea mea ca si consumator despre produsele Gerovital. Aici pe Retailbook am pus lectia luata de mine ca si om de marketing si ma bucur ca online-ul devine un mediu de educare pentru toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  3. asa e facebook-ul e un instrument util de socializare si are putere de cumparare cu siguranta, de unde imi iau constant si informatia despre cote pariuri sportive direct de la sursa;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ema, comentariul tau are alte scopuri, am rugamintea ca daca vrei sa comentezi ceva pe blogul meu, sa nu pui trimiteri la lucruri care nu au nici o legatura cu tematica acestui blog. Multumesc pentru intelegere.

    RăspundețiȘtergere